31 marca 2005

Ekspansja NETGEAR w Europie Wschodniej Wejście na rynki czeski, węgierski, polski, rosyjski i słoweński jest pierwszym etapem budowania sieci ekspertów specjalizujących

Ekspansja NETGEAR w Europie Wschodniej

Wejście na rynki czeski, węgierski, polski, rosyjski i słoweński jest pierwszym etapem budowania sieci ekspertów specjalizujących się w sprzedaży rozwiązań sieciowych w tej części Europy. Do końca roku Netgear planuje rozwijać stopniowo aktywności od krajów nadbałtyckich do Bułgarii.


Netgear wybrał na swoich polskich dystrybutorów firmy: Veracomp SA i ABC Data. Dla amerykańskiego producenta największym rynkiem jest Rosja, najmniejszym (pod względem populacji) Słowenia. Kraj ten zanotował jednak najwyższy wskaźnik wydatków IT na osobę w Europie Wschodniej i jest jednym z najważniejszych rynków regionu.

Na rynkach wschodnioeuropejskich ruszyła już sprzedaż produktów Netgear do budowy sieci komputerowych. Szczególną popularnością cieszą się urządzenia z rodziny ProSafe – pierwsze zamówienia są w trakcie realizacji. Równocześnie Netgear zapowiedział przygotowanie lokalnych wersji językowych produktów, szkolenia dla partnerów oraz różne formy wsparcia sprzedaży m.in. uruchomienie programu partnerskiego „NETGEAR Powershift Partner”.


„Reakcja naszych partnerów z Europy Wschodniej jest nadzwyczajna.” – mówi Aleksandra Verhoeve, Sales Manager Eastern Europe w Netgear. „Początkowo planowaliśmy współpracować z dystrybutorami tylko w zakresie sprzedaży naszych rozwiązań dla resellerów i integratorów systemów. Jednakże spore zainteresowanie ze strony lokalnych dostawców usług internetowych zmusiło nas do przeformułowania wstępnej strategii i rozszerzenia współpracy z dystrybutorami na nowe obszary. Musieliśmy to zrobić, aby sprostać wymaganiom rosnącego popytu w tym regionie.”

Informacje o Netgear

Netgear należy do ścisłej czołówki producentów rozwiązań sieciowych na świecie. Jest trzecim pod względem wielkości dostawcą rozwiązań WLAN i piątym w gronie największych na świecie producentów ruterów. Osiągnął najwyższy wzrost ilości sprzedanych sztuk i przychodów w zakresie przełączników LAN Gigabit Ethernet. Netgear specjalizuje się w produktach sieciowych dla małych i średnich firm (zatrudniających do 250 osób) oraz użytkowników domowych. Oferta zawiera ponad 100 produktów (przełączniki, rutery, bramy internetowe, karty sieciowe), które umożliwiają współdzielenie dostępu do internetu, urządzeń peryferyjnych, plików i aplikacji oraz multimediów. Produkty pogrupowane są na trzy segmenty: sieci Ethernet, szerokopasmowy internet i sieci bezprzewodowe. Od 1996 roku producent dostarczył na rynek ponad 17 milionów produktów. Centrala firmy znajduje się w USA (Santa Clara, Kalifornia). W 2004 roku jej przychody wyniosły 383 miliony USD, co oznacza 21 proc. wzrostu w porównaniu z rokiem 2003.