Cisco ogłasza likwidację marki Linksys
Cisco ogłasza likwidację marki Linksys
Pierwsze spekulacje na temat możliwości przetrwania marki Linksys pojawiły się zaraz po przejęciu jej przez firmę Cisco. Właśnie okazało się, że koncern definitywnie zrezygnował z wytwarzania sygnowanych tym znakiem produktów dla klientów biznesowych. W ramach tworzenia nowego działu Cisco Small Business Technology Group (CSBTG) dostawca wyposażenia sieciowego opracowuje zupełnie nową ofertę dla tego segmentu rynku. Wszystkie produkty przeznaczone dla małych i średnich przedsiębiorstw zostaną podzielone na dwie kategorie: Cisco Small Business i Cisco Small Business Pro. Dotyczy to w szczególności produktów, które były dotąd oferowane pod marką Linksys.
Rewolucja ta nie odbędzie się jednak tak od razu, lecz będzie realizowana wraz wdrażaniem nowych produktów oraz pozbywaniem się jeszcze niesprzedanego towaru opatrzonego etykietą Linksys. A jeszcze we wrześniu, kiedy to firma Cisco zapowiedziała włączenie programu partnerskiego Linksys do własnych projektów, marka Linksys wydawała się bezpieczna: „Model Linksys by Cisco ma na rynku ugruntowaną pozycję – będziemy go nadal rozwijać” – oświadczył wówczas Guido Sommer, szef działu SMB & Distribution w niemieckim oddziale Cisco.
Natomiast nie podjęto jeszcze ostatecznej decyzji w sprawie przyszłości marki Linksys w dziedzinie produktów przeznaczonych dla klientów prywatnych, za które odpowiada zespół Cisco Consumer Business Group. Jednak wszystko wskazuje na to, że będzie ona identyczna jak ta dotycząca działu produktów dla klientów biznesowych. Tym bardziej, że już w ubiegłym roku prezes firmy John Chambers wielokrotnie podkreślał, iż marka Cisco zyskała renomę wśród użytkowników indywidualnych. Tymczasem amerykańskie media donoszą, że odpowiedzialny za dział produktów Linksys J. Michael Pocock (Senior Vice President & General Manager) po cichu ustąpił ze stanowiska. Cisco poszukuje jego następcy i nie zamierza likwidować tego etatu w ramach zapowiadanych cięć kosztów.