Usługi abonamentowe
Jedną ze sprawdzonych praktyk, w realizacji zadań w działach informatycznych, jest tak zwany outsourcing IT. Zarówno wynajęcie specjalistów w danej dziedzinie jak również korzystanie z konkretnych rozwiązań informatycznych w modelu abonamentowym przynosi firmie wymierne korzyści finansowe i organizacyjne.
- Opieka serwisowa dopasowana do wielkości i potrzeb organizacji.
- Natychmiastowy zwrot z inwestycji.
- Poprawa przepływów pieniężnych w firmie.
- Elastyczność w zakresie czasu wykupienia usług.
- Usługi w korzystnym planie abonamentowym.
- Nowoczesna technologia w zasięgu każdej firmy.
- Indywidualne podejście.
- Wygoda i skuteczna realizacja celów.
Usługi abonamentowe
W portfolio ITNS znajdą Państwo usługi IT, które świadczymy w modelu abonamentowym. Produkty z obszaru bezpieczeństwa IT oferujemy w oparciu o umowy MSP (Managed Service Provider) z producentami. Taka współpraca przynosi wymierne korzyści dla naszych klientów, m. in.:
- zero inwestycji w sprzęt i oprogramowanie;
- brak opłat związanych z eksploatacją sprzętu;
- możliwość wymiany na nowy sprzęt;
- stała, miesięczna opłata za usługę;
- natychmiastowy zwrot z inwestycji;
- do dyspozycji inżynier gotowy do działania i niesienia pomocy.
Twoje Centrum Danych
Proponowane rozwiązanie łączy:
- tradycyjny model instalacji sprzętu we własnym centrum danych;
- kompletne oprogramowanie do wirtualizacji zasobów dyskowych oraz serwerów;
- wsparcie serwisowe producenta;
- unikalny model finansowania – „płać za to, co wykorzystujesz”.
Usługa Twoje Centrum Danych opiera się na rozwiązaniach Fujitsu, Vmware, Nutanix oraz Microsoft. Sprzęt wraz z oprogramowaniem lokalizujemy w siedzibie Państwa firmy. Ponadto platformę można rozbudować o dodatkowe opcje takie jak backup czy migrację do chmury. Całość w ramach jednej, spójnej usługi, rozliczana jest wyłącznie za wykorzystane zasoby: liczbę maszyn wirtualnych, pamięć RAM, pamięć dysku GB, a nawet czas pracy poszczególnej maszyny.
Decydując się na skorzystanie z usługi Twoje Centrum danych mogą Państwo liczyć na pełne wsparcie inżynierskie. Zapewniamy pomoc w przygotowaniu odpowiedniej konfiguracji sprzętu i oprogramowania, dopasowanej do potrzeb firmy. W zakresie usługi otrzymują Państwo konsultacje techniczne przez cały okres korzystania z nowoczesnej infrastruktury IT.
Podsumowanie zalet rozwiązania:
- odpowiednia moc obliczeniowa oraz pamięć masowa potrzebna do efektywnego działania;
- skalowalne pod konkretne potrzeby danej organizacji;
- kontrola nad danymi firmowymi bez udostępniania ich podmiotom trzecim;
- ponadprzeciętny serwis gwarancyjny producenta;
- atrakcyjne i elastyczne finansowanie oparte na modelu konsumpcyjnym, z miesięczną opłatą wyłącznie za wykorzystane zasoby IT.
To nowoczesne rozwiązanie sprawdza się w małych, średnich jak i dużych przedsiębiorstwach.
Bezpieczeństwo serwerów, laptopów i telefonów mobilnych:
Prezentujemy zestaw narzędzi IT dla zapewnienia bezpieczeństwa w Państwa firmie.
Usługę oferujemy w miesięcznym abonamencie, dostosowując funkcjonalności do potrzeb Państwa organizacji. Zapewniamy przy tym pełne wsparcie merytoryczne na każdym etapie projektu – od przeprowadzenia analizy bezpieczeństwa, opracowania koncepcji po utrzymanie i wsparcie powdrożeniowe.
1. ITNS Antywirus:
- podstawowa ochrona antywirusowa ;
- ochrona ransomware;
- aktualizacja oprogramowania;
- 2h zdalnego wsparcia inżyniera ITNS.
2. ITNS Security Suite – obejmuje do wyboru narzędzia do:
- wykrywania podatności i zarządzania lukami w zabezpieczeniach;
- ochrony urządzeń końcowych – detekcja i reagowanie na zagrożenia związane z punktami końcowymi;
- ochrony telefonów (Android i IOS) – VPN, monitorowanie ruchu w sieci Internet;
- ochrony telefonów (Android) – antywirus i skanowanie aplikacji, funkcja antykradzieżowa;
- ochrony dla Microsoft 365;
- ochrony dla Salesforce.
Pakiet ITNS Security Suite dopasujemy podczas bezpłatnych konsultacji. Zweryfikujemy Państwa potrzeby, aby zaproponować optymalne rozwiązanie.
3. ITNS UTM Standard – zintegrowane urządzenie UTM (Unified Threat Management):
- terminowanie kanałów VPN do połączeń zdalnych;
- sondę IPS (Intrusion Prevention Service) – baza sygnatur zapewnia ochronę przed ponad 2000 zagrożeń;
- kontrolę aplikacji – ponad 1800 aplikacji podzielonych na kategorie;
- filtrowanie adresów URL (Web blocker) – 130 kategorii i podkategorii, pozwala tworzyć polityki na użytkowników/grupy/harmonogram;
- filtr antyspamowy – blokuje prawie 100% spamu przy prawie zerowym „false-positive”;
- system przeciwwirusowy na styku z Internetem – skanowanie zarówno po sygnaturach jak i behawioralne, wspierany przez modele uczenia maszynowego;
- Ochrona RED (Reputation Enabled Defense) – natychmiast odcina ruch do URL ze złą reputacją, monitoruje ruch wychodzący na wszystkich portach;
- Skaner sieciowy – zapewnia widoczność wszystkich urządzeń wpiętych do sieci
4. ITNS UTM Pro – zawiera elementy pakietu ITNS UTM Standard plus funkcje bezpieczeństwa:
- system antymalware
- ochronę przed zagrożeniami typu ZERO DAY
- ochronę przed podejrzanymi połączeniami DNS
- ochronę przed phishingiem
- usługę TDR (Threat Detection & Response) – wykrywanie zaawansowanych zagrożeń na stacjach końcowych, zestawiając je z danymi zebranymi z sieci.
Backup w chmurze
Nasza usługa ITNS Cloud Backup zalicza się niewątpliwe do modelu wydatków operacyjnych.
W zakresie BaaS oraz DRaaS oferujemy pełne wsparcie na każdym etapie projektu. Zaproponujemy dopasowane rozwiązanie chmurowe, aby w szybki i bezpieczny sposób wysyłać kopie bezpieczeństwa do chmury ITNS Cloud.
Wszelkie informacje o naszych chmurowych usługach znajdą Państwo na naszej stronie itnscloud.pl
Archiwizacja poczty e-mail – ITNS Archive
Rozwiązanie pozwoli na składowanie, archiwizację oraz zabezpieczenie wiadomości e-mail pracowników poza siedzibą firmy.
Jeżeli nie posiadają Państwo zasobów do instalacji serwera w swojej siedzibie, model abonamentowy w chmurze będzie właściwym wyborem.
Rozwiązanie polega na zbudowaniu cyfrowego archiwum zlokalizowanego w chmurze ITNS Cloud. W razie utraty wiadomości na serwerze pocztowym, użytkownik zyskuje dostęp do wszystkich swoich wiadomości, mogąc szybko odszukać i odtworzyć pożądana treść. Nasze dedykowane rozwiązanie do archiwizacji poczty znajduje uzasadnienie biznesowe do jego natychmiastowego wdrożenia, sprawdza się w wielu firmach, dając szereg korzyści finansowych:
- gwarantuje odzyskanie maili na wypadek awarii serwera pocztowego lub błędu użytkownika
- usprawnia zarządzanie skrzynkami rotujących pracowników (w tym brak kosztów związanych z utrzymaniem skrzynek w M365 byłych pracowników)
- ułatwia proces migracji poczty na nową platformę (znacznie mniejsze nakłady pracy podczas operacji migracji)
- spełnia wymagania prawne w tym RODO Proponujemy bardzo korzystne licencjonowanie w planie abonamentowym bez zobowiązań.
Umożliwiamy testy rozwiązania.
Najczęściej zadawane pytania – „Po co?”:
- Posiadam pocztę e-mail w hostingu, cała poczta przechowywana jest u usługodawcy? Po co zatem archiwizować pocztę?
Odpowiedź:
Przede wszystkim warto przechowywać kluczowe dane firmowe, a takie mogą znaleźć się w wiadomościach e-mail, na zabezpieczonych serwerach w siedzibie lub też w chmurze w trybie WORM (“Write Once Read Many”). Metoda daje 100% gwarancję odszukania wiadomości oraz odtworzenie jej w oryginalnym kształcie.
- Posiadam pocztę e-mail w hostingu z limitem pojemności skrzynki. Wiadomości starsze przechowywane są na komputerach pracowników co pozwala zaoszczędzić wydatki na serwer pocztowy o większych rozmiarach. Po co zatem archiwizować pocztę dodatkowo na osobnym serwerze?
Odpowiedź:
Wiadomości przechowywane na komputerach użytkowników narażone są szczególnie na utratę z kilku powodów:
- zawodność formatu PST, w którym przechowywane są wiadomości na komputerach;
- ryzyko awarii lub utraty sprzętu;
- błędy ludzkie.
- wdrażając system archiwizacji poczty znika problem ograniczania rozmiaru skrzynek pocztowych.
- Posiadam backup poczty e-mail. Po co mi zatem archiwum?
Odpowiedź:
Z definicji backup służy do odzyskania danych po utracie lub uszkodzeniu, natomiast archiwizacja wykonywana jest w celu długotrwałego przechowywania danych bez możliwości usunięcia i modyfikacji. W przeciwieństwie do danych backupowych, wiadomości archiwalne dostępne są dla użytkowników przez cały czas, co ułatwia odnalezienie pożądanej wiadomości dzięki przyjaznemu interfejsowi, zintegrowanemu ze skrzynką pocztową.
Powodem dla archiwizowania wiadomości mogą być korzyści prawne, spełnienie wymagań zgodności (compliance) jak również praktyczne zastosowanie:
- zabezpieczenie wiadomości do możliwie najwcześniejszego punku w czasie;
- przechowanie kompletnych, bezstratnych informacji;
- przywracanie wiadomości przez użytkowników jednym kliknięciem
- centralne, szybkie przeszukiwanie informacji zawartych w wiadomościach e-mail;
- funkcje do przeprowadzania audytów bezpieczeństwa przetwarzania informacji;
- szyfrowanie AES256;
- spełnione wymagania E-Discovery – możliwa konfiguracja polityk retencji.
Poznaj główne zalety archiwizacji poczty w ITNS:
- Dane składowane w bezpiecznym miejscu w chmurze.
- Magazyn danych zabezpieczony przed manipulacją.
- Możliwość przywrócenia z archiwum w każdej chwili usuniętych lub utraconych wiadomości.
- Pełna niezależność od formatu PST, OST itp.
- Szybkie przeszukiwanie treści wiadomości oraz wszystkich załączonych plików.
- Wsparcie dla niemal wszystkich systemów poczty elektronicznej i formatów plików.
- Zlikwidowanie problemu ograniczenia rozmiaru skrzynek pocztowych.
- Szybkie przetwarzanie wniosków o zabezpieczenie dowodów elektronicznych.
- Miesięczne licencjonowanie.
Oszacuj koszt licencji wraz z wymaganą wielkością repozytorium na wiadomości e-mail.
Kalkulator – umowa bezterminowa
- Liczba skrzynek min. 50 – ( 1100 zł, każda kolejna powyżej 50 – 10 zł/skrzynka )
- Wielkość całej poczty e-mail liczona w GB – 35zł za każde 100 GB.
Wynik (a+b)/liczba skrzynek = średni koszt miesięczny archiwizacji jednej skrzynki mailowej.
Przykładowa wycena dla 200 skrzynek pocztowych o średniej wielkości 15 GB.
Zawiera licencje dla 200 użytkowników wraz z repozytorium o pojemności 1,5 TB z uwagi na zakładany poziom kompresji i deduplikacji 50%.
Cena – 16,00 zł za archiwizację jednej skrzynki e-mail.
Zapraszamy do kontaktu w celu szczegółowej wyceny. Gwarantujemy atrakcyjne rabaty w przypadku archiwizacji powyżej 200 skrzynek pocztowych.
Zarządzanie infrastrukturą IT
- Baza konfiguracji komputerów oraz oprogramowania
- Zarządzanie legalnością oprogramowania
- Zdalne zarządzanie i automatyzacja
- Zarządzanie zasobami
- ServiceDesk
- Komunikator
- Monitoring sieci LAN
- Zarządzanie wnioskami i uprawnieniami
- Monitoring użytkowników
CAPEX czy OPEX?
Każdy biznes wymaga inwestycji, natomiast nie wszystkie wydatki są takie same. Jeśli będziemy chcieli policzyć całkowity koszt posiadania (TCO – Total Cost of Ownership), pamiętajmy o dwóch podstawowych kategoriach wydatków:
- CapEX – wydatki inwestycyjne na rozwój produktu lub wdrożenie systemu oraz
- OpEX – wydatki operacyjne, związane z utrzymaniem produktu.
Inna sprawa, że policzenie i porównanie TCO dla produktów i usług, rozlicznych w tych dwóch kategoriach, nie musi być już takie oczywiste. Należy bowiem zwrócić uwagę na inne elementy charakterystyczne dla danego produktu czy usługi. Na przykład porównując sprzęt instalowany w siedzibie do usługi w chmurze, należy policzyć, w pierwszym przypadku, koszty prądu, serwis, utrzymanie czy ewentualne inwestycje w pomieszczenie serwerowe.
Świadomość wszystkich kosztów składających się na dane rozwiązanie oraz w jakim stopniu nowa technologia będzie wspierała biznes, pozwoli na właściwe podjęcie decyzji.
Który model finansowania wybrać? Wady i zalety wydatków CapEX i OpeEX.
CapEX |
OpEX |
|
Przygotowanie na zmiany |
Posiadanie sprzętu wiąże się z: – ryzykiem zamknięcia na nowe, efektywniejsze rozwiązania, które mogą się pojawić; – oczekiwaniem aż inwestycja zostanie zamortyzowana. |
Wynajem sprzętu czy też model usługowy oznacza: – brak ryzyka utrzymywania przestarzałej technologii. – możliwość szybkiej zmiany na nowoczesne rozwiązanie. |
Płynność finansowa |
Budżet na cały projekt realizowany jest z góry. Inwestycja rozliczana jest przez okres 3-5 lat. Wysoki koszt wejścia. Zwykle większe ryzyko i odpowiedzialność. |
Miesięczne rozliczanie. Z reguły bardziej ekonomiczne, szczególnie jeśli bierzemy pod uwagę koszty związane z utrzymaniem, zarządzaniem i aktualizacją sprzętu i oprogramowania. Szybki zwrot z inwestycji. |
Skalowanie i rozwój |
Zakup nadmiarowej infrastruktury. |
Łatwa rozbudowa i dostosowanie do aktualnie panujących warunków w firmie. |
Podatki | Odliczanie raty amortyzacyjnej, będącej kosztem księgowym. | Wydatki wliczane do kosztów prowadzenia działalności. |
Proces zatwierdzania projektów | Proces jest z reguły bardziej rozciągnięty w czasie i wymaga większego planowania, wyprzedzając obecne potrzeby organizacji. | Przy rozwiązaniach „Płać za to co wykorzystujesz” i zobowiązaniach krótkoterminowych, łatwiej podjąć decyzję biznesową. |
Nie ma dwóch takich samych organizacji posiadających te same wymagania IT. Właściwą drogą do podjęcia słusznej decyzji jest analiza kosztów, analiza obecnego stanu infrastruktury IT oraz to jak inwestycja wpłynie na działalność i utrzymanie jej ciągłości biznesowej. W obu kategoriach wydatków występują wady i zalety. W zależności od zastosowanej technologii, proponowane rozwiązania będą różniły się odpornością na awarie, klasą zabezpieczeń, nakładami na utrzymanie czy też elastycznością w rozbudowie. Podejmując decyzję, warto wziąć przede wszystkim pod uwagę wymienione powyżej elementy, niż porównywać sam koszt TCO.