Outsourcing IT
Dział techniczny firmy ITNS Polska zatrudnia wysoko wykwalifikowaną kadrę inżynierską, posiadającą bardzo szerokie kompetencje i wieloletnie doświadczenie. Od początku działalności ITNS koncentruje się na zapewnianiu profesjonalnych usług informatycznych realizowanych w modelach outsourcingu i body leasingu.
Nasza oferta w zakresie usług informatycznych realizowanych w ramach outsourcingu IT obejmuje:
- zapewnienie profesjonalnej obsługi informatycznej w siedzibie Klienta w określonych ramach czasowych,
- różnorodne modele współpracy biznesowej, zgodne z oczekiwaniami Klienta,
- elastyczne sposoby rozliczeń wsparcia serwisowego.
Już od wielu lat informatyka jest nieodłącznym elementem otaczającego nas świata i trudno sobie obecnie wyobrazić prowadzenie firmy bez chociażby komputera, dostępu do sieci Internet oraz poczty elektronicznej. Stale pojawiają się nowe zagrożenia związane z cyberprzestępczością jak również systemy zabezpieczeń. Do przechowywania danych potrzeba coraz szybszych i pojemniejszych przestrzeni dyskowych a ilość opcji konfiguracyjnych w ramach niektórych systemów operacyjnych i oprogramowania liczona jest w tysiącach.
Aby nadążyć za ciągle rosnącymi wymaganiami rynku, producenci sprzętu i oprogramowania oferują coraz bardziej zaawansowane technologicznie rozwiązania. Dobór właściwych rozwiązań, optymalnych dla konkretnych potrzeb, projektowanie konfiguracji sprzętowej oraz programowej, wdrażanie no i wreszcie administrowanie i skuteczne rozwiązywanie powstałych problemów – wszystko to wymaga specjalistycznej wiedzy, umiejętności i wielu lat doświadczeń.
Każde przedsiębiorstwo, instytucja rządowa lub pozarządowa posiadająca infrastrukturę informatyczną staje przed koniecznością korzystania z pomocy specjalistów w dziedzinie IT. Pierwsze rozwiązanie, które nasuwa się na myśl to zatrudnienie specjalisty. Jednak w większości przypadków będzie wiązało się to z dużymi kosztami utrzymania pracownika. Poza tym, w dobrze zaprojektowanej i skonfigurowanej infrastrukturze awarie występują rzadko a potrzeba zmian konfiguracyjnych i rozwiązywania problemów nie pojawia się każdego dnia. Zatrudniony informatyk w większości przypadków albo przez większość czasu nie ma zajęcia, albo wykorzystywany jest do innych celów. Wówczas nie zdobywa kolejnych doświadczeń, często nie jest na bieżąco z nowymi rozwiązaniami a posiadana wiedza i umiejętności z czasem stają się niewystarczające.
Inaczej sprawy się mają w firmach świadczących usługi informatyczne, takich jak ITNS Polska, gdzie każdy specjalista na co dzień rozwiązuje problemy w infrastrukturach różnych przedsiębiorstw i stale poznaje nowe technologie w ramach tworzonych projektów i wdrożeń. Jeżeli podsumować wieloletnie doświadczenie i posiadaną wiedzę całego zespołu to z pewnością jest tego znacznie więcej, niż w przypadku zatrudnionego na etat informatyka, który na co dzień zajmuje się tylko jedną infrastrukturą oraz innymi sprawami nie związanymi ściśle z tematyką IT. W związku z powyższym coraz więcej firm zamiast inwestować w własny dział IT woli postawić na outsourcing informatyczny korzystać z wyspecjalizowanych firm zewnętrznych. Rozwiązanie takie okazuje się być bardzo korzystne, ponieważ za cenę niższą niż pojedynczy etat można uzyskać wiedzę, umiejętności i wsparcie całego zespołu.
Firma ITNS Polska od kilkunastu lat zajmuje się obsługą mniejszych, średnich oraz większych przedsiębiorstw w zakresie IT. Zapewniamy kompleksową opiekę nad takimi elementami infrastruktury informatycznej jak:
- sieci komputerowe LAN, WLAN, WAN
- bezpieczeństwo (Security)
- architektura serwerowa
- pamięć masowa (Storage)
- systemy Windows Server oraz usługi katalogowe Active Directory
- wirtualizacja serwerów i aplikacji
- systemy tworzenia kopii zapasowych (Backup)
Z naszych usług korzystają zarówno firmy, które potrzebują wsparcia w zakresie pojedynczych incydentów jak również takie, które powierzają nam w całości sprawowanie opieki nas swoimi zasobami informatycznymi. Oferujemy umowy na opiekę elastycznie dostosowane do potrzeb klienta, w ramach których zobowiązujemy się do reakcji w ustalonym przedziale czasowym, posiadania aktualnej dokumentacji technicznej oraz znajomości infrastruktury klienta w stopniu zapewniającym szybkie przywracanie normalnej funkcjonalności. Dodatkowo dokonujemy regularnych przeglądów kluczowych elementów sieci komputerowych, w skład których wchodzą między innymi:
- sprawdzanie dziennika zdarzeń w systemach operacyjnych oraz ich ogólnego stanu,
- sprawdzanie poprawności wykonywania kopii zapasowych,
- stanu dysków twardych w systemach pamięci masowych,
- natężenia ruchu w sieciach komputerowych,
- poprawności replikacji danych w domenach i lasach Active Directory
Każdy klient związany z nami umową serwisową otrzymuje również prawo do bezpłatnych konsultacji. Zapewniamy doradztwo informatyczne oraz pomoc przy doborze właściwych rozwiązań. Klienci, którzy korzystają z naszych usług incydentalnie, niezwiązani umową na opiekę serwisową z ITNS Polska, również mogą korzystać ze wsparcia świadczonego z najwyższą starannością. Jednak zlecenia przyjmowane są wg kolejności zgłoszeń i może się zdarzyć, że czas, po którym nastąpi reakcja będzie znacznie dłuższy.
Jesteśmy gotowi na współpracę obejmującą outsourcing naszych zasobów w ramach indywidulanie ustalanego modelu biznesowego.