Systemy poczty elektronicznej

Przed wieloma laty poczta elektroniczna całkowicie zdominowała wymianę informacji w świecie biznesu i po dzień dzisiejszy nie uległo to zmianie. W wielu firmach to nie systemy CRM oraz ERP ale właśnie poczta elektroniczna posiada największy priorytet z punktu widzenia ciągłości dostępu do usługi. Większość ofert, zamówień, dokumentów oraz wszelkich innych informacji biznesowych przesyłanych jest za pomocą e-mail. Ponadto znaczna część użytkowników wykorzystuje swoje skrzynki pocztowe również jako repozytorium danych a stwierdzenie „mam to gdzieś na mailu” nikogo dzisiaj nie dziwi.

Ponieważ znaczenie tej usługi urosło do rangi jednej z najważniejszych w świecie biznesu, podejście do tego tematu powinno się cechować wyjątkową solidnością i bezkompromisowością. Nieprawidłowa konfiguracja systemu poczty elektronicznej oraz związanych z nią pozostałych usług może skutkować odrzucaniem wysyłanej poczty przez systemy antyspamowe odbiorców, sytuacją, w której niepożądane osoby będą wysyłać pocztę z serwera podszywając się pod prawdziwych nadawców, utratą danych, co w niektórych przypadkach może również oznaczać konsekwencje prawne albo komplikacje biznesowe kiedy jakaś oferta albo odpowiedź na zapytanie nie dotrze na czas z powodu awarii serwerów pocztowych. Dział techniczny ITNS Polska posiada spore doświadczenie w zakresie wdrożeń komercyjnych systemów poczty elektronicznych takich jak Microsoft Exchange lub Kerio oraz zyskujących coraz większą popularność rozwiązań chmurowych, oferowanych przez Microsoft w ramach usługi Office 365 dla firm. Ze względu na dogłębną znajomość protokołów RFC wykorzystywanych w systemach poczty elektronicznej oraz wieloletnie doświadczenia jesteśmy w stanie również dokonać wdrożeń systemów niekomercyjnych.